5/21/2016

Jeździecki TAG


 
Hejka!
Myśląc jakiego posta wstawić, przypomniałam sobie o jednym poście z mojego starego bloga. Był to jeździecki TAG, do którego sama wymyślałam pytania. Stwierdziłam, że poszukam pytań do tego Tagu, by był on dłuższy. Szukając ciekawych pytań znalazłam filmik na kanale Malama, Jeździecki Tag. Z tamtego filmiku wzięłam pytania do tego posta.
Zapraszam Was na ten kanał :)

A teraz przejdźmy do pytanek, na które bardzo przyjemnie mi się odpowiadało, wspominając całe swoje życie w siodle.

1. Ile lat jeździsz? 
Jeżdżę konno prawie cztery lata.


2. Jaki był twój pierwszy upadek?
Jeździłam w hali na kucu fiordzkim. Wtedy jeździłam dopiero trzy miesiące i nie umiałam dobrze utrzymać równowagi. Elwis (tak się nazywał ten koń) zagalopował, a ja spadłam jak ogromna kluska na ziemię. Pamiętam, że do końca lekcji płakałam. Byłam w szoku .


3.Jakie są twoje największe błędy podczas jazdy?
Największym moim błędem zdecydowanie jest trzymanie stóp zbyt głęboko w strzemionach i podkurczanie kolan. Ostatnio zaczęłam robić zły półsiad, ale to już wyćwiczyłam.


4. Jak wyglądał twój najgroźniejszy upadek? 
W sumie nie miałam jakiegoś, takiego groźnego wypadku. Jednak z tych, które przeżyłam najgroźniejszym był upadek na korzeń drzewa. Na szczęście miałam tylko czarnego siniaka, który gościł na mojej ręce kilka tygodni.


5. Jaki jest twój poziom jazdy?
Hmm... Sama nie wiem. Nie zaliczam się raczej do osób początkujących, ale też nie do zaawansowanych. Jestem raczej pośrednikiem tych poziomów. Gdybym więcej skakała to może mogłabym zaliczać się do wyższej grupy, lecz jest, jak jest, a w ujeżdżeniu jestem dobrze wyćwiczona.


6. Jeździsz rekreacyjnie czy sportowo?
Jeżdżę rekreacyjnie, lecz w przyszłości na pewno będę startowała w jakiś zawodach. 


7. Kiedy planujesz najbliższe zawody?
Na razie nie myślę o żadnych zawodach. Może za kilka lat, gdy będę pewna swoich umiejętności. 


8. Ile trwa twoja przeciętna jazda?
Trwa ona około godziny.


9. Czy lubisz jeździć na oklep?
Uwielbiam, lecz dawno nie jeździłam.


10. Masz konia na którym jeździsz regularnie? 
Tak, ale aktualnie ten koń jest chory, więc jeżdżę na innych.


11. W jakim chodzie najlepiej się czujesz?
Do niedawana najlepiej się czułam w stępie, bo najbezpieczniej, jednak dziś najlepiej się czuję w kłusie, bądź galopie. To dużo zależy na jakim koniu jeżdżę.


12. Jaki jest twój rekord skoku?
Chyba 60 centymetrów. Mało skakałam, gdyż jeździłam w stadninie, gdzie kuc, na którym jeździłam nie mógł zbyt dużo skakać. Teraz skaczę prawie na każdej lekcji i powoli wracam do formy, kiedy dużo skakałam.


13. Co wolisz ćwiczebny, anglezowany czy półsiad?
Jeśli jeżdżę na arabie to wolę kłus ćwiczebny, a gdy jeżdżę na innym koniu to wolę kłus anglezowany. 


14. Masz jakąś odznakę jeździecką?
Nie mam żadnej odznaki,ale już miałam zdawać. Stwierdziłam, że podejdę do egzaminu, gdy będę na 100% gotowa i pewna. 


15. Co wolisz tereny czy jazdę na ujeżdżalni?
Wolę jazdę na placu, na dworze.


16. Jak wyglądał twój chrzest jeździecki?
Byłam na obozie jeździeckim. Instruktorka stwierdziła, że zamiast normalnej jazdy na oklep zrobimy sobie chrzest. Jechaliśmy jakiś parkur z drągów na oklep na szetlandach i niskich islandach. Ja chyba wtedy jechałam na siwo jabłkowitym islandzie, Karino. Mieliśmy dojechać do miejsca, gdzie czekały inne dziewczyny, które miały odprowadzić kuce i pomóc nam założyć siodła na plecy. Nie były to duże siodła, bo do kucyków szetlandzkich. Szliśmy na czworaka z siodłami na plecach do innych dziewczyn, gdzie mieliśmy zjeść owies i powtórzyć po prowadzącej, przysięgę. Na koniec robiliśmy sobie fotki grupowe :D


17. Jak nazywa się twoja stajnia?
Sama nie wiem jaką ma nazwę. Ja jeżdżę prywatnie u swojej instruktorki.


18. W jakich stajniach jeździłaś?
Jeździłam w stadninie Podkowa, lecz zrezygnowałam, gdy okazało się, że w sekcji nie ma już miejsca. 


19. Ile czasu przeciętnie spędzasz w stajni?
Różnie to bywa. Raczej około dwóch godzin, a gdy mam więcej czasu zostaję na więcej godzin.


20. Jeździsz w klubie czy szkółce?
Jak już mówiłam, jeżdżę prywatnie.


21. Należysz do jakiejś sekcji jeździeckiej?
Nie.


22. Jaki koń był/jest dla ciebie najwygodniejszy?
Koń czystej krwi arabskiej, Dilmah. Ma bardzo wygodny kłus i galop, a z "kierowaniem" nie ma u niego problemu.


23. Jak nazywał się i wyglądał twój pierwszy ulubiony koń?
 Był to kary kuc, Czort. Miał krótką grzywę i małe uszy. Grzywka zamiast opadać mu na pysk, sterczała do góry. Był troszkę "wypasiony". haha


24. Jaka jest twoja ulubiona maść konia?
Najbardziej lubię gniadosze, kare i siwe.


25. Wolisz konie czy kuce? 
Więcej czasu w siodle przeżyłam na kucach, ale wolę konie.


26. Wolisz konie zimnokrwiste czy gorącokrwiste?
Gorącokrwiste!


27. Masz konia? Dzierżawisz?
Nie.

28. Jaka jest twoja ulubiona rasa konia?
Czysta krew arabska.


29. Jakim koniem się najbardziej dogadujesz/ywałaś?
Chyba z Galiną, doświadczoną klaczą wielkopolską.


30. Daj zdjęcie swojego konia, bądź też ulubionego konia stajennego.

DILUŚ <3

31. Jaki komplet najbardziej ci się podoba?

Ten mi się najbardziej podoba. Uwielbiam niebieskie lub czerwone dodatki na siwym koniu. Według mnie to wygląda genialnie.

 KLIK

32. Jaka jest twoja ulubiona firma jeździecka?
Zdecydowanie Fouganza. 



33. Uważasz, że jesteś szmatocholiczką?
Nie.

34. Wolisz sztyblety czy oficerki?
Oficerki rządzą!



35. Wolisz skarpety czy czapsy/sztylpy?
Czapsy ;)



36. Ile czasu zajmuje ci dojazd do stajni? Ile jest do niej kilometrów?
Około 15 minut, kilkanaście kilometrów.



37. Jaka jest woja ulubiona dyscyplina jeździecka?
Ujeżdżenie lub skoki.



38. Jaka jest twoja ulubiona gazeta jeździecka?
Gallop.



39. Kto jest twoim ulubionym jeźdźcem? Jaki koń jest twoim ulubionym? 
Nie mam ulubionego jeźdźca ani konia.


40. Jaki jest twój ulubiony film i książka o koniach?
Film: "Secretariat", "Karino" i "Ruffian".
Książka: każda część "Elena" i "Heartland"


A teraz kilka zdjęć "z siodła" i nie tylko:










Jak się wypięłam :P haha






+dziewięcioletnia Veruś :D 

 Jeździsz konno? Jeśli tak, to ile lat?

1 komentarz:

Dziękuję za każdy komentarz ♥